Telefon: 06-1-422-0753 | E-mail: ugyfelszolgalat@creditentry.hu
Aktualitások

Cégkapu

Az elektronikus ügyintézés több mint egy évtizede már az Ügyfélkapu. Ügyfélkapus hozzáférése magánszemélyeknek lehet, s egy ember kizárólag egy ilyen hivatalos hozzáféréssel rendelkezhet. A törvények azonban először a cégek számára tették kötelezővé az elektronikus ügyintézést. Ez ma gyakorlatilag pont úgy működik, ahogy egy évtizede kialakították. A cég képviselője egy NAV-hoz beadandó űrlapon megnevezi azokat a magánszemélyeket, akik saját ügyfélkapus hozzáférésükön keresztül intézhetik a cég ügyeit. Magának a cégnek nincs ügyfélkapuja, a céges vagy egyéni vállalkozói bevallásokat vagy a hivatalos képviselő, vagy akár a könyvelő ügyfélkapus hozzáférésén keresztül töltik fel elektronikus formában.
2018-tól mindez megváltozik. A cégbejegyzésre kötelezett vállalkozások (bt., kft., zrt.) kötelesek egy „céges ügyfélkaput” is nyitni. Ez az új rendszer jött létre most Cégkapu néven. A Cégkapu használata 2018. január elsejétől kötelező. A cégeknek azonban már most, regisztrálniuk kell. A regisztráció, azaz a cégkapus hozzáférés létrehozásának határideje augusztus 31. Igaz, aki ezt elmulasztja, de december végéig pótolja az elmaradását, azt a késésért még semmilyen következmény nem fenyegeti. Januártól azonban csak a cégkapun keresztül adhatják be a cégek az adóbevallásaikat, ezt lesz kötelező használniuk. Amelyik cég év végéig nem regisztrál, azzal szemben januártól elindíthatja a cégbíróság a törvényességi felügyeleti eljárást, vagy egyszerűen egy ellenőrzést.

Kinek kell regisztrálnia?

A cégkapura minden gazdálkodó szervezetnek regisztrálnia kell, azaz kötelező a regisztráció az alábbiak számára:

o betéti társaság
o kft.
o részvénytársaság
o alapítvány

Az egyéni vállalkozók továbbra is a személyes ügyfélkapus hozzáférésüket használják majd az ügyintézésre.
Magát a regisztrációt a cég hivatalos képviselője végzi el. Ő regisztrálhat egy megbízottat (ő a cégkapumegbízott), aki a továbbiakban a hivatalos ügyeket intézheti. A cégkapumegbízott pedig vehet fel további felhasználókat, ügyintézőket a rendszerbe.
A cégkapus regisztráció során a vállalkozásoknak meg kell adniuk mindazokat az elektronikus elérhetőségeket, melyen keresztül a hatóságokkal kommunikálni fognak. Így regisztrálni kell a cég hivatalos e-mailcímét és telefonszámát is.

Hol lehet létrehozni?

A regisztrációhoz a cegkapu.gov.hu weboldalt kell felkeresni. A rendszer először egy azonosítást kér (ügyfélkapus ), ezt követően lehet elkezdeni a cég adatainak a regisztrálását.
A regisztrációnak két módja van.

o Az első egy automatikus kitöltési lehetőség. Ha a cégjegyzésre jogosult képviselő lép be a saját ügyfélkapus hozzáférésével, akkor a rendszer – elvileg – felismeri az adatait, és már kitöltve adja fel a cég adatokat is.

o Ha a rendszer nem ismeri fel a képviselő személyét, akkor egy űrlapon meg kell adni az összes kapcsolati adatot. Ebben az esetben viszont fel kell tölteni azokat a dokumentumokat is, amik igazolják, hogy a regisztráló személynek valóban van joga eljárni a céges ügyekben.

A cégkapu használatával kapcsolatban tehát most egyetlen tennivaló van: lehetőleg augusztus végéig, de december végéig mindenképpen el kell végezni a céges regisztrációt a cegkapu.gov.hu oldalon.
KÉRDÉSE VAN? AJÁNLATOT KÉRNE?

Keressen minket bizalommal könyvelés, bérszámfejtés vagy TB ügyintézés miatt akár telefonon, e-mail-ben, vagy személyesen. Munkaársaink rövid időn belül választ adnak Önnek bármilyen kérdésére! Árajánlat kérés itt.

Kérjen írásos ajánlatot most! Vagy hívjon bizalommal az alábbi elérhetőségeink egyikén!

Telefon: 06-1-422-0753
Mobil: 06-20-499-5210
info@xconsult.hu